18.6.2008

Asiakastyytyväisyyskysely 2008

Keväällä 2008 järjestettiin ammattikorkeakoulukirjastojen yhteinen asiakastyytyväisyyskysely. SAMKin kirjaston osalle tuli 289 vastausta, mikä oli suurinpiirtein sama kuin edellisellä kerrallakin. Vastanneista suurin osa oli amk-opiskelijoita, toimipisteistämme ylivoimaisesti aktiivisimpia olivat Huittisten opiskelijat.

SAMKin osalta kyselyn tulokset noudattivat samoja päälinjoja kuin amkeilla yleensäkin: tärkeimmäksi koettiin henkilökunnan palveluhalukkuus (tärkeys 4,7 asteikolla 1-5), tämän kohdalla myös koettu onnistuminen oli hyvä 4,6. Muita tärkeiksi koettuja asioita olivat Palvelu kokonaisuudessaan (tärkeys 4,6 / onnistuminen 4,1) ja painetut aineistot (tärkeys 4,6 / onnistuminen 4,1). Suurin kuilu koetun tärkeyden ja onnistumisemme välillä oli lainattavan aineiston riittävyydessä (4,5 / 3,5), samoin webbisivujen selkeydessä, kokoelmahaun helppoudessa ja e-palvelujen käyttöohjeissa oli kohtalaisen iso kuilu.

Vapaamuotoista palautetta tuli niukasti, pääasiassa kommentoitiin aukioloaikoja ja tilojen ahtautta. Näistä varsinkaan tilojen ahtauteen ei ole luvassa nopeita parannuksia, aukioloaikoihin pyritään vaikuttamaan henkilöstön resurssien rajoissa.

Seuraava asiakastyytyväisyyskysely järjestettäneen 2010.

Ei kommentteja: